Tworzenie loga – tylko wydaje się proste

Tworzenie loga to zwykle najtrudniejsze zadanie, jakie może stanąć przed profesjonalnym grafikiem. Logo musi się kojarzyć z działalnością firmy, być estetyczne i najlepiej stosunkowo proste.

Logo z internetu?

Coraz częściej jednak wygrywa przekonanie, że do zaprojektowania loga wcale nie jest potrzebny doświadczony grafik. Coraz więcej powstaje internetowych aplikacji, w których logo dla firmy możemy stworzyć za darmo lub za kilkanaście dolarów. Pamiętajmy jednak, że takie logo zazwyczaj nie jest unikalne i nie jest też dostosowane do charakteru naszej firmy. I o ile logo z aplikacji może być dobrym rozwiązaniem na początek działalności, to gdy nasza firma się rozwija, warto pomyśleć nad czymś bardziej profesjonalnym.

Jak to robią najlepsi?

Chyba nie będzie wielkiej przesady w stwierdzeniu, że loga potrafiły przesądzić o sukcesach niektórych firm. Tak było w przypadku McDonald’sa czy Coca-Coli. Symbole tych firm są rozpoznawalne na całym świecie i są jasnym sygnałem dla głodnych czy spragnionych. Ale jest więcej znaków firmowych, które są znane na całym świecie, np. Mercedesa, BMW czy Apple. Dlatego największe korporacje zlecają tworzenie loga licznym, silnie zmotywowanym zespołom. Mają one wystarczająco czasu i środków, żeby stworzyć coś, co wyróżni się na rynku. Mniejsze firmy jednak muszą się często zadowolić projektami logo z tanich aplikacji.